söndag 1 juli 2007

en blogg är en blogg är en blogg

Den här bloggen är tänkt att vara tillfällig. Jag är en liten semesterviarie åt Latinbloggen och ska skriva lite då och då för att underhålla och fängsla dem som läser den bloggen. Hittills har jag varit lätt skeptisk till bloggning och suckat över "att alla nuförtiden har ett sådant behov av att låta andra veta vad de gör och tänker, vem bryr sig egentligen." Ni har säkert själva tangerat till någon form av liknande tankar, jag är antagligen inte ensam. Men så händer det att man är ute och surfar bland elektronerna, och plötsligt stöter man på någon persons blogg som får en att stanna kvar extra länge. I mitt fall var det den eminenta Latinbloggen, som skriver så engagerande om latinet utifrån alla möjliga perspektiv och synvinklar. Som latinist själv, blev jag eld och lågor och började traffikera denna plats på den stora oceanen Internet mer och mer. Där finns nämligen alltid något matnyttigt att hämta. Och hungrig är man ju med jämna mellanrum.
Det återstår att se vad som kommer hända med denna min blogg: kanske varar den bara en sommar, kanske fortsätter den ytterligare. Den som lever får se. Vem du än är som läser här; känn dig välkommen!

Inga kommentarer: